Monella seuralla on hyviä kokemuksia tuottavista kampanjoista. Parhaimmillaan tuotteita on myyty useita satoja, minkä myötä on saatu lisää varoja seuralle ja enemmän seuravärejä katukuvaan.
Näiden vinkkien avulla tehostat oman seurasi kampanjaa ja saavutat yhä parempia tuloksia.
Tuotesuunnittelu
Tuotteiden ulkoasu on kaiken keskiössä. Tyylikkäitä tuotteita halutaan ostaa ja kantaa ylpeinä. Kampanjatuottojen lisäksi näyttävillä tuotteilla rakennetaan myös entistä vahvempaa seurakulttuuria. Ne tuovat seuravärejä katukuvaan ja kenttien laidoille ja vahvistavat yhteisöllisyyden tunnetta. Usean seuran kohdalla hittituotteista on toteutettu myös uusintakampanjoita.
Tuotevalinnat
Kampanjan tuotekirjo kannattaa rajata riittävän tiukasti, jotta tilaaja ei joudu runsaudenpulaan. Usein kampanja on tehokkain, jos se toteutetaan vain yhdellä tuotteella ja enintään kahdella värillä. Liian laaja tarjonta johtaa usein päättämisen vaikeuteen. Mitä yksinkertaisempi kampanja, sitä helpompi on tilaajan ostopäätös.
Aktiivinen ote
Seurojen ei tarvitse panostaa kampanjaan rahaa, mutta vaivannäkö palkitaan. Aktiivinen ote seuran sisällä johtaa parempaan lopputulokseen. Kampanjalle kannattaa asettaa seuran sisällä selkeä tulostavoite, joka kannustaa aktiiviseen myyntiin. Kampanjaa kannattaa myös nostaa tasaisesti esiin seuran sosiaalisen median kanavissa ja sisäisissä viestintäkanavissa.
Joukkueiden aktivointi
Ryhmässä on voimaa. Joukkueet ovat usein tiiviitä yksikköjä seuran sisällä. Tehokkaassa kampanjassa osallistetaan koko seuraväkeä, joukkueita, joukkueenjohtajia ja pelaajia. Jos joukkueet innostuvat tuotteesta, ne tilataan usein kerralla koko ryhmälle. Joukkueiden aktivoiminen on hyvä väylä onnistuneeseen kampanjaan.
Tutustu: Palvelut -> Kampanjat